french electro pop cars

RENAULT

the Renault brand

“Inventar el futuro es nuestra manera de honrar 127 años de progreso. Vemos al auto como un aliado de movilidad sustentable, inteligente y conectado. Autos hechos para ser parte de tu vida, acordes a la época y a las expectativas de la sociedad.” Fabrice Cambolive CEO Renault

creator of cars for living
creator of cars for living
For more than 127 years, Renault has been creating avant-garde vehicles and putting innovation at the service of your expectations. Design, comfort, technology, safety: our vehicles live and evolve with you. Every Renault is an experience to be lived.
la marca de autos francesa más vendida en el mundo. 
n°1
presencia internacional 
+ 120 países
tecnología al servicio de la experiencia.
tecnología al servicio de la experiencia.
El sistema multimedia openR link con Google integrado¹, techo panorámico opaco solarbay®², programa human first³: Cada innovación garantiza confort, protección y placer de conducción. Nuestra visión: la tecnología al servicio de las personas.
patentes activas 
+ 12 000
E-Tech a la vanguardia de la electrificación
E-Tech a la vanguardia de la electrificación
Pionero en vehículos eléctricos en Europa, Renault aplica su tecnología E-Tech a toda su gama: 100% eléctricos, híbridos full self-charging e híbridos enchufables hyper hybrid. Con Renault, la electrificación es un progreso accesible para todos.
vehículos electrificados vendidos en Europa en 2024 
1 out of 2
ventas de vehículos híbridos en Europa en 2024 
n°2
compromiso sostenible⁴
compromiso sostenible⁴
Renault se compromete de varias maneras: reduciendo las emisiones de gases de efecto invernadero⁵, utilizando materiales reciclados⁶, promoviendo reciclables⁷ y dando una segunda vida a sus productos con su fábrica europea dedicada a la economía circ
tasa mínima de reciclaje de nuestros vehículos 
85%
Objetivo 2030 para materiales reciclados o provenientes de la economía circular⁶ en nuestros vehículos. 
33%
electro pop culture
electro pop culture
Ícono francés por más de 127 años, Renault cultiva sus vínculos con vos a través de alianzas estratégicas, eventos populares y proyectos culturales a gran escala. Cada iniciativa es una oportunidad para encontrarnos y compartir nuestra pasión.
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premios internacionales 2024-2025

más de 100 premios
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¹The openR link multimedia system adapts to your driving profile with features, services and apps. 

openR link with Google built-in gives you access to your personalized itineraries and applications, for a driving experience tailored to your needs.

openR link includes Google Maps for real-time navigation, Google Assistant for voice-controlled features and Google Play for onboard apps.

Google, Google Play, Google Maps, Waze and other brands are trademarks of Google LLC

²Optional depending on version.

³The "Human first program", launched by Renault in 2023, will introduce the general public to all the brand's safety initiatives and position Renault as a technological and human brand. 

⁴The Renault brand is integrated more globally within the Renault Group, which has a sustainable development policy based around 3 pillars: environmental, societal and social. Internal sustainability source - Renault Group

5Renault Group is committed to reducing greenhouse gas emissions from materials and components purchases and vehicle use by 27% between 2019 and 2030, and direct and indirect emissions from Group sites by 62%. 

633% of materials from the circular economy in our vehicles by 2030, as a weighted average of production volumes, including materials recycled in accordance with ISO 14021 and production offcuts or scrap reincorporated into manufacturing processes within an industrial site.

7Vehicles that are at least 85% recyclable in accordance with Directive 2005/64, known as the 3R Directive.